Daxer Xeraque the greatest archer

310510

1356


Selalunya budak2 mesti akan pakai nama gelaran kat internet. Rasanya semua orang ada kot nama gelaran. Macam aku.. Dulu aku suka gak pakai nama gelaran nih. Mungkin nampak lebih style atau lebih mystery bila orang tengok. Macam 'wow cool gila nama dia nih. Mesti orang nya pun cool jugak!'..Bila aku tengok post cuki tentang macamana dia boleh dapat gelaran mendelx tu, tiba2 aku pun rasa macam nak cerita sikit macamane aku boleh dapat gelaran2 yang aku guna selama ni. Walaupun cerita ni tak ada kena mengena dengan LI aku, tapi aku nak gak cerita. Haha


Kalau korang perhatikan, url aku sekarang mesti ada nickname xeraque. Contohnya facebook, friendster, dengan myspace. Even yahoo! pun aku ade email untuk xeraque gak.


Masa aku sekolah menengah dulu, orang kenal aku kat internet dengan nama Daxer. Pastu dah masuk universiti, orang kenal aku Xeraque lak. Kat forum atau kat friendster or mane2 lah, aku biasa taruk nickname camni jelah so nampak unik sket berbanding orang lain. Sebenarnya, dua2 nama ni aku dapat dalam waktu yang sama je. Cuma aku guna Daxer dulu sebab Xeraque tu kira nama belakang. Daxer tu firstname. Dua2 nickname ni aku reka masa aku nak main Ragnarok Online (RO).

Aku main RO ni time masa dia tengah free jer. Masa tu time promotion memang menarik giler ar. Aku pilih archer sebab dah besar nanti boleh dapat helang. Haha. Bila dah kena bayar tu memang tak main ar. Bak kata orang, habis madu sepah dibuang. Aku main ni pon kat umah member aku, Shakirin. Dulu umah aku mane ade internet. Kalau ada pun dial up je. Itupun kena berebut dengan line telefon. Kalau guna internet, tak boleh la orang nak call umah aku. So memang harapan ar nak online selalu. Masa aku nak register RO ni, dia suruh taruk username. Aku pun pikir2 la nama apa yang best untuk karakter aku sebagai pemanah berjaya ni di dalam game ni. Pastu tekan2 keyboard, keluar la nama Daxer tu. Pastu die suh taruk Lastname lak. Aku pun kreatif sangat masa ni, pergi la reka lagi satu nama. Disitulah terbitnya Xeraque. Masa tu aku ingat lagi pasword untuk account aku tu aku taruk 'jumaat' je sebab masa tu hari jumaat pastu aku memang dah takde idea lagi nak reka2 nih. Kira ok la tu. Mana orang nak tau aku nak taruk pasword aku 'jumaat' je. Haha


Macam tu lah macamane aku dapat nickname2 tu semua. Tapi sekarang ni aku macam malas lak nak pakai nickname lagi. Rasa macam bangga lak guna Asyraf Ridzuan sebagai nickname.


Lepasni aku ceritakan pulak macamane aku dapat email ym aku: dragon_sonneo

Monday, May 31, 2010 pada pukul 2:27 PM

0 Comments to "Daxer Xeraque the greatest archer"

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails