Survey kerja anda sekarang!

270510

1511


Sementara aku menunggu untuk naik ke CCR berjumpa dengan Mr. Sabri, aku macam tiba2 nak post sesuatu kat blog. Tapi sebenarnya tak ada idea sangat pon. Sebenarnya ada. Tapi aku dah tak ingat apa dia. Nak cerita pasal experience semalam ke eh? Apa yang best semalam.. jap aku pikir.


Owh ok. Semalam aku and acap ria ke CCR seperti biasa. Kali ni Mr. Sabri tunjuk macamana dia kira coal consumption, LFO consumption, energy generated dan termasuklah billing system. Yang selalu menarik perhatian, apa lagi kan kalau bukan duit. Ahha. So boleh katakan every week setiap unit boleh mengaut keuntungan sebanyak hampir RM25 Juta. Banyak kan? Itu baru untuk satu unit. Kat sini ada 3 unit. Walaupun satu unit mengalami proses outage, tetap akan dapat keuntungan tetapi tak lah sebanyak seperti biasa.

aku nak tunjuk tapi takut p&c la pula. so korang tengok bahagian atas cukup lah. hahaha


So aku agak teruja bila mendengar keuntungan yang seperti itu. Bila pula aku nak bukak company yang boleh untung sampai begitu sekali? Korang ada nak join venture tak? Haha.


Sekarang ni aku rasa aku nak buat soalan pastu aku jawab sendiri2. Agak2 macam style tak?

Ok kita mulakan.


  1. Lepas praktikal ni nak buat apa?

    Sambung belajar lagi setahun. Harap2 boleh dapatkan DL untuk cgpa.


  2. Dah habis belajar, nak kerja atau nak sambung?

    Ingat nak kerja dulu tapi masih teringin nak sambung sampai master. Phd dalam mimpi cukup.



  3. Kalau kerja nak kerja apa? Kat mana?

    Kat mana2 yang boleh kerja dan yang boleh menanggung kehidupan remaja seperti aku. Tapi kalau dapat, kerja di tempat praktikal ini pun dah cukup bagus.



  4. Apa benda yang menarik nak beli bila dah kerja?

    Robot. Kereta! Haha. Tak nak tumpang orang lagi. Nak bawak sendiri vroom vroom!


  5. Lepas kerja nak buat apa?

    Kasi stabil dulu pastu baru fikir rumahtangga. Ingat nak bukak bisnes sendiri bila ada cukup modal dalam simpanan.


  6. Perkara yang tak boleh tahan di tempat kerja?

    Belum kerja lagi. Tapi rasanya bila ada orang lain tak puas hati dengan kerja kita. Panas weh buat kerja penat2 tapi tak dihargai! (apahal ko tiba2 emo woi?) haha


  7. Pekerjaan yang diidamkan?

    CEO yang rajin tolong orang susah. Orang kat atas kenalah ingat orang bawah. Macamana ko nak naik atas selagi ko tak ada kat bawah dulu sebelum tu?


  8. Nak kerja sampai bila?

    Sampai tak ada kerja.


  9. Bila waktu sesuai nak naik gaji?

    Esok. Haha. Bila aku rasa gaji yang dibayar tak setimpal dengan kerja yang dibuat.


  10. Akhir sekali, Motto kerja anda?

    "Kerja lah sehingga tak sempat nak korek hidung" – ni motto waktu aku belajar kat sekolah menengah dulu. Fresh lagi kot untuk pakai waktu kerja. Oyeah!




Korang pun boleh tanya soalan macam ni jugak kat diri sendiri. Pastu tag aku kat blog korang. Hoho

Ini saja soalan berdasarkan kerja. Nanti aku buat survey pasal benda lain pulak. Actually aku tak sempat siapkan soalan ni pon sebelum aku naik CCR tadi. Terpaksa berenti jap, settle kerja locker audit dulu, pastu baru sambung balik.


P/S: Esok cuti Oyeahhhhhh yeahh yeahhhhh!

Thursday, May 27, 2010 pada pukul 4:55 PM

2 Comments to "Survey kerja anda sekarang!"

Nnti da grade baru tau erti dunia kerja..Ni baru cket jer training. Pe2 pon good luck n all the best 4 u. Ingat slalu kat tg bin ni..hehehe

baik la kak yus! terima kasih. huhuhu

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails