Kecilkan mata, luaskan minda.

250510

1025


Kata mula:

Hai semua…apa khabar anda di sana? Saya harap anda semua baik2 belaka! Ahaa jika anda gembira saya pun akan gembira..


Pagi yang ceria ini..mari kita semua tarik nafas dalam2 dan hembuskan pelan2..kita mulakan yea…satu…………..dua…….dua lagi….


Ahhh. Skema pulak rasanya tulis camni. Bila nak jadi power nya kalau asyik camni je. Haha


So kita mulakan report mingguan pada minggu ini:


Isnin:

Bak kata simpulan bahasa, Monday blues..begitulah jugak yang terjadi pada aku. Terasa macam kejapnya cuti. Ditambah lagi dengan kejayaan Griffin menewaskan pihak musuh pada perlawanan pertama, aku tersangat impressed! dengan keimprove-an kami berbanding season lepas. Walaupun aku bermain kurang baik, aku akan cuba improve dari semasa ke semasa. Aku pun takleh nak improve sangat kat sini sebab terikat dengan waktu kerja. Nak joging malam, takut lak rasa lalu tepi kelapa sawit tuh.

Ok. Cukup sampai situ. Kita beralih ke bahagian kerja pula. Jap eh aku pikir jap ape aku wat semalam…korang tolong fikirkan sama2 jugak. Bak kata pepatah, two brain is better than one. Tapi kalau lagi satu tu brain damage, korang tanggung sendiri ar akibatnya.


Ok semalam aku macam biasa, pagi ada meeting dengan pihak operasi. Selepas itu, aku tanya Mr. Amin dia ada nak pegi mana2 tak hari ni? Lalu dia pun menjawab, "oh tidak. Aku harini ada assesment dengan encik lan wahai budak power", (sila abaikan metafora yang melampau2 itu). Lalu aku pun berjalan pulang ke admin dengan langkah yang sangat pantas bukan sebab semangat aku sedang berkobar2, tapi sebab aku nak ajak faiz ayam bersarapan di café. Aku rasa dah banyak kali dah asyik citer pasal makan je, aku dah naik boring dah. Patutla stamina takde, makan je keje. Faiz ayam ar ni nye pasal!!!


Kita skip pasal makan, seterusnya aku meneruskan kerja2 ECC yang diserahkan kepadaku oleh Mr. Sabri atau lebih dikenali sebagai Mr. So Far (jangan marah ye. Hehe). Benda dah nak siap cuma tinggal nak touchup2 sket je lagi. Oh, aku tak pernah pun post kerja aku kat sini kan? Dari project vacuum cleaner sampai ECC ni aku tak update apa2 pun disini. Tapi aku rasa tak payah kot. Korang pun bukan leh tolong aku pon kalau aku tunjuk kat sini. Haha


Petang tu, aku dan ria berjalan kaki ke unit 10 sedangkan si faiz dan si razi meronggeng motor ke sana kerana mereka sangat ayam. Kami pun seperti biasa lah, port aku ngan faiz: soot blower. Dah takde tempat lain kot nak pergi. Asyik situ jugak port lepak. (Nota: projek faiz yang diberi oleh abgnya iaitu CJB adalah berkaitan dengan soot blower). Ada la rezeki aritu dapat tengok dia run lagi. Kali ni kat SB 9R. Agak2 dah tak tau nak buat apa dah kat situ, kami pon nak masuk la ke turbine building. Sekali terserempak pula dengan 4 orang lagi iaitu Fadli, Ijat, Zaki dengan Aqeel Hayy. Dorang pun saja jalan2 amik angin turbine kejap bak kata diorang. Mungkin dorang dah penat amik angin coal tu yang sampai ke turbine pun sanggup tu. Haha. Kesian..kelas under Mr. Tukimin pon dorang tak masuk lagi. Tapi tak apa lah. Sebagai BSTP (budak skema tapi power), aku pun ceritakan la serba sedikit berkaitan main plant ni. Apa yang aku tahu jelah. Yang aku tak tahu tapi buat2 tahu pun ada jugak. So korang kena jaga2 gak ar dengan skill aku yang tak seberapa ni.



ini lah dia al razi ayam atau lebih dikenali sebagai budak-praktikal-paling-lama-kat-sini-tapi-banyak-duduk-ofis. hahaha


aku sengaja lekatkan soot blower kat kepala supaya aku akan lebih feel bila soot blower tu sedang running.


gaya dah ada. tapi sayang, photographer dia tersangat noob.kakhkhahakah




tercapai jugak impian aku nak menetap di japan! from japan with love....




aik apahal budak dua orang ni pon ada sekali nih? sebok siotttt


Dan yang terakhir sekali, aku tak sangka pulak aku rajin tulis blog harian kali ni. Dah lama aku tak tulis day by day, sejak first week aritu (semua orang camtu kot). Dah buang tebiat ke aku ni? Ke buang angin tanpa disedari oleh budak sebelah disebabkan aircond admin yang terlampau kuat menerbangkan angin itu ke arah chimney? Semuanya kini menjadi persoalan yang tak mungkin terjawab..


Esok aku akan kembali dengan cerita yang lebih panas.. stay tune and….so long and goodnight..so long and goodnight…………..

Tuesday, May 25, 2010 pada pukul 10:57 AM

0 Comments to "Kecilkan mata, luaskan minda."

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails